CZYM JEST ZERO WEST I JAKIE MA ZNACZENIE W MARKACH ODZIEŻOWYCH?

CZYM JEST ZERO WEST I JAKIE MA ZNACZENIE W MARKACH ODZIEŻOWYCH?

Jak wynika z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny za 2020 rok, przeciętny Polak wytwarza już niemal 350 kg odpadów rocznie i wartość ta nieustannie rośnie. Naukowcy alarmują, że przy tym tempie konsumpcji już za kilkadziesiąt lat zanieczyszczenia zaleją całą planetę, tym bardziej że recykling nie wszędzie jest oczywistością, a sporą część śmieci wciąż składuje się na wysypiskach. Z tego powodu co bardziej świadomi konsumenci starają się przyzwyczaić do życia w myśl idei zero waste, czyli w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć zużycie odpadów poprzez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję i odzysk materiałów. W efekcie coraz częściej decydujemy się na produkty wielorazowe, rezygnujemy z foliowych toreb, przerzucamy się z samochodu na rower… a na jakiej zasadzie zero waste działa w modzie?

Stawiaj na jakość, nie ilość!

Zero waste w markach odzieżowych działa wielopłaszczyznowo i nie ogranicza się wyłącznie do zakupów w second-handach. Powinniśmy także dbać o jakość nabywanych produktów. To niezwykle ważne, ponieważ tani element garderoby nie tylko ulegnie szybkiemu zniszczeniu i stanie się odpadem, ale wymusi to też na nas kolejny zakup. Dobrej jakości materiały oraz precyzja wykonania dają za to gwarancję, że ubranie nie ulegnie uszkodzeniu pod wpływem codziennego użytkowania czy regularnego prania. Najlepiej sięgać po odzież z naturalnych tkanin, pochodzącą od firm, które kierują się ekologicznymi wartościami – czyli dokładnie taką, jaką oferujemy w sklepie online S&B Butik. Posiadamy na stanie szeroki wachlarz ubrań przyjaznych nie tylko środowisku, ale przede wszystkim naszej skórze, w tym m.in. eleganckie bawełniane spodnie czy przewiewne spódnice, sukienki i tuniki wykonane z lnu.

Uniwersalność jako podstawa modowego zero waste

Warto też podkreślić, że nie należy ślepo podążać za panującymi trendami. Moda zmienia się z sezonu na sezon właśnie po to, aby skłonić klientów do ciągłych zakupów. Zamiast tego lepiej postawić na ubrania ponadczasowe, które mogą nam posłużyć przez długi czas. Dobrze też pokusić się o stworzenie tzw. garderoby kapsułowej, czyli bazującej na odzieży zbliżonej do siebie kolorystycznie i stylowo, aby poszczególne jej elementy dało się ze sobą swobodnie zestawiać. Tego typu garderoba składa się najczęściej z klasycznych ubrań (m.in. małej czarnej, białej koszuli, spodni jeansowych), dzięki czemu wymiana kreacji wraz z początkiem nowego sezonu przestaje być konieczna. Podsumowując – idea zero waste równa się maksymalnemu wykorzystaniu danego produktu. Oznacza to, że jeśli tylko kupujemy odzież dobrej jakości i nosimy ją z uśmiechem, stajemy się świadomymi, odpowiedzialnymi za środowisko konsumentami.

Wróć do bloga